fbpx

Setup Menus in Admin Panel

Grāmatas konspekts. Autors – Agrita. Ričards Kohs „Princips 80/20 vadītājiem”

Ričards Kohs

“Princips 80/20 vadītājiem”

Grāmatas konspekts

Šī grāmata rakstīta ar mērķi, lai pasaulē būtu vairāk veiksmīgu vadītāju. Šīs grāmatas vērtība ir praktiskumā. Esiet gatavi pacelt savu dzīvi un biznesu citā līmenī. Ja liksiet lietā šajā grāmatā gūtās zināšanas, tas uzlabos dzīvi ikvienam.

Iesākumā ir jāsaprot, ka vadītājiem vajag koncentrēties uz rezultātiem, nevis ievaddatiem. Konkrēti pievērsties tam, kas dod vislabākos rezultātus. Uzņēmumu vadītāji mēdz skatīties uz vidējiem rādītājiem, nevis uz galējībām, bet pārsteidzoši ir tas, ka tieši šie rādītāji ir svarīgi.

Pirms 100 gadiem itāļu ekonomists Vilfredo Pareto atklāja ekonomisku principu, kuru šodien dēvē par „Pareto likumu”.  Tas ir novērojums, ka 20% cēloņu izraisa 80% sekas, tātad neliels skaits iedzīvotāju ir atbildīgi par lielāko daļu cilvēces sasniegumu. Šis princips gan strādā uz abām pusēm, gan veiksmēm, gan neveiksmēm.

Pareto princips dod iespēju koncentrēties uz pareizajiem cēloņiem, palīdz saprast ko gribam. Šī principa apzināšanās ļauj modelēt, vairot un paātrināt tos procesus, ko vēlamies izraisīt.

10 veidi, kā kļūt par vadītāju 80/20.

PIRMAIS VEIDS

VADĪTĀJS-IZPĒTĪTĀJS

1.Biznesa organizēšana. Biznesa stāvokļa izpēte. Atšķirot tos produktus vai pakalpojumus, kuri uzņēmuma nes vislielāko peļņu. Produktu cenu nolīdzsvarot atbilstoši tirgus tendencēm.

  1. Vērīgs prāts. Pētīšana un jautājumu uzdošana –neticēt visam, ko jums stāsta, bet gan pētīt un domāt. Visbūtiskākais jautājums ir „vai ir kādi produkti vai klienti, kuri dod superaugstu peļņu?”. Atbilde parasti ir „jā”. Tātad ir jāspēj identificēt šos produktus un klientus. Un pēc tam izskaitļot vissliktākos produktus. Ja koncentrēsieties uz svarīgajiem klientiem, peļņa palielināsies bez īpašām pūlēm. „Kodola” jēdziena pamatā ir tas, ko uzņēmums dara 1-20% no visa apjoma, tas ir tas, kas atšķir jūs no citiem līdzīgiem uzņēmumiem. Uzņēmumi ar spēcīgu kodolu spēj mainīt pasauli.

Pieci resursi, kuri veido jūsu uzņēmuma kodolu (jāatbilst visiem):

  • Resursiem ir jābūt grūti atdarināmies (piem. Īpaši veiksmīga atrašanās vieta);
  • Tādi, kuru vērtība samazinās lēni (piem. Disneja zīmols bija pamests novārtā 20 gadus);
  • Resursi, kurus kontrolē uzņēmums, nevis darbinieki, piegādātāji vai klienti (piem. uzņēmumu nedrīkst pārvaldīt neliela cieši saistīta grupa);
  • Resursus nevar aizstāt ar jauniem produktiem, pakalpojumiem un tehnoloģijām;
  • Resursiem jābūt acīmredzami pārākiem par jebkuru salīdzināmu konkurentu resursu (piem. Coca-cola galvenais resurss ir nevis formula, bet zīmols).

3.Septiņi jautājumi, ko jums vajadzētu sev uzdot.

  • Kas varētu sponsorēt jūsu ideju?
  • Kas sasniedzis izcilus rezultātus un kā?
  • Kā panākt sešpadsmit reizes lielāku uzlabojumu?
  • Kā es varu sasniegt daudz vairāk ar daudz mazākiem resursiem?
  • Kas ir mans svarīgākais klients?
  • Kāds ierobežojums man neļauj sasniegt vairāk?
  • Jautājiet, lai varētu atrast savu ceļu uz panākumiem?

OTRAIS VEIDS

VADĪTĀJS-IZCILS KONTAKTU VEIDOTĀJS

1.Vāja saikne, spēcīga ietekme. Dažkārt svarīgāk ir komunicēt ar seniem paziņām un sen nesatiktiem cilvēkiem, nekā ar tuviem draugiem un ģimeni. Šādā veidā var uzzināt iespējas, kuras savā dzīvē var izmantot. Vairumā gadījumu informāciju par jaunām darba iespējām cilvēki uzzina no seniem paziņām, kolēģiem vai pat nepazīstamiem cilvēkiem.

2.Sarkanās un zaļās loterijas biļetes.  Iedomājieties, ka ir pieejamas loterijas biļetes divās krāsās – sarkanā un zaļā. Sarkanās ir ļoti dārgas, tās var „nopirkt” smagi strādājot (bakalaura izglītība, darba pieredze u.c.). Zaļās biļetes ir lētas, reizēm gandrīz bez maksas. Tās ir no paviršiem paziņām iegūtā informācija, ko varam izmantot savā labā. Vairumā gadījuma – tāpat kā sarkanās biļetes, tās negarantē lielo laimestu, bet dažos gadījumos tas ir iespējams.

3.Superkontaktu veidotāji. Vislielāko labumu no vājajām saiknēm gūst nedaudzie cilvēki, kuriem ir visplašākais personīgo kontaktu loks. Šis paziņu loks sastāv no bijušiem kolēģiem, paziņām, darījumos vai atpūtā sastaptiem cilvēkiem, ar kuriem tiekas reti vai ļoti reti, šie cilvēki ir tā saucamās „vājas saiknes”. 1967.gadā veiktais eksperiments apliecina, ka sociālie tīkli ir savstarpēji  saausti kopā ar pārsteidzošiem pavedieniem, un cilvēki  spēj nodot informāciju (pat materiālā veidā) ļoti plašos attālumos, par mūsdienu elektronisko laikmetu pat nerunājot. Superkontaktu veidotāji savas vājās saiknes izmanto daudz nekā vairums cilvēku. Jo lielāks uzņēmums, jo lielākas ir iekšējās saiknes, jo lielāk iespējamība, ka vadītājs nenovērtēs ārējās saiknes.

4.Kā kļūt par izcilu superkontaktu veidotāju.  Izcils kontaktu veidotājs saista cilvēkus no dažādām dzīves jomām, kalpodams par tiltu starp personām, kurām būtu noderīgi pazīt citai citu, bet, kas nav savstarpēji pazīstams.  Lai attīstītu savu kontaktu tīklu, ir jāpievēršas apkārtējiem cilvēkiem: iepazīstieties ar saviem darba biedriem, kontaktējieties ar citiem cilvēkiem ceļojumu laikā, satiecieties ar bijušajiem kolēģiem, esiet gatavi nomainīt darbu un iepazīt jaunus cilvēkus, kā arī piedalīties dažādos klubiņos un paši uzņemt viesus. Par laimi nav jābūt izteikti ekstravertam vai „sabiedrības dvēselei”, lai kļūtu par izcilu kontaktu veidotāju. Jums jābūt vienkārši atvērtiem, pieejamiem un draudzīgiem… pret visiem. Necentieties šķirot cilvēkus, kas, jūsuprāt, nav „noderīgi”, jo jūs to nevarat zināt , kurš var izrādīties noderīgs. Izcila kontaktu veidotāja noslēpums ir izmantot visus šos tīklus, lai palīdzētu saviem paziņām. Tiekoties ar plašu visdažādāko ļaužu loku, mēs varam atklāt to cilvēku vai cilvēkus, ideju vai idejas, kas varētu mainīt mūsu dzīvi.

 

TREŠAIS VEIDS

VADĪTĀJS-MENTORS

1.„Mentorings” un „pieredzes pārņemšana”. Vadītājs-mentors interesējas par saviem cilvēkiem. Ikviens alkst pēc tā, lai citi pievērstu uzmanību viņu darbam. Neviens nesasniedz izcilību bez trenera  vai mentora atbalsta, pat ja šos cilvēkus nesauc šādos vārdos. Ikviens var sastādīt budžeta plānu vai stratēģiskās vadības dokumentu, bet īstais darbs ir jādara ar cilvēkiem.  Viņu izaugsme ir svarīgāka nekā mārketings, stratēģija, finanses, tehniskās prasmes, nozares pārzināšana vai labas attiecības ar klientiem. Nekad nevajag sevi uzskatīt par nemaldīgu. Dalieties ar citiem savos panākumos, bet atklāti runājiet arī par neveiksmēm. Pārdomājiet savas karjeras attīstību, un jūs atklāsiet, ka jūsu labākie priekšnieki vienmēr bija vadītāji-mentori.

2.Kā kļūt par vadītāju-mentoru. Mazāk par 20% vadītāju ir efektīvi mentori, taču šī nelielā līderu grupa nodrošina 80% izmaiņu uzņēmuma darba rezultātos, kuri atkarīgi no cilvēciskā faktora. Mentorings ir lielisks piemērs tam, kā neliels daudzums enerģijas var dot apbrīnojamus rezultātus. Tā kā cilvēki alkst pēc uzmanības, tad piecas minūtes šad un tad, īstajā laikā un vietā, izrādot atbilstošu empātiju un ieinteresētību, iespējams ir viss, kas vajadzīgs, lai panāktu rezultātu. Izstāstiet saviem darbiniekiem, kā jums gāja ceļā, lai kļūtu par lielisku vadītāju. Ja palīdzēsiet kaut vienam savam kolēģim kļūt par vadītāju 80/20, jūs daudzkārt palielināsiet šī cilvēka dzīves kvalitāti. Vislielāko labumu no mentoringa gūst trīs veidu vadītāji: vadītāji, kas alkst dzirdēt mājienus, kā spēlē palielināt likmes, vadītāji, kas jau pašlaik labi strādā, un tie, kas apzinās, ka neveikli klumpačo uz priekšu. Iemāciet labi strādājošos vadītājus koncentrēties uz viņu spējām un interesēm atbilstošiem mērķiem, lai viņu prasmes tiktu izkoptas pasaules līmenī. Kas attiecas uz tiem, kuri iet uz priekšu klupdami krizdami, jums jāatrod kaut kas, ko viņi dara labi un viņi jāuzslavē par to. Tas pārvērtīs vārgi mirguļojošo liesmiņu spilgtā gaismas fontānā. Šīs trīs grupas plūks vislielākos laurus no intensīvās mentoringa programmas. Vairumā gadījumu tas prasīs tikai niecīgu daļu no jūsu darba laika, bet ja jūs to darīsiet tikai pienākuma pēc, tad no tā būs vairāk ļaunuma nekā labuma. Cilvēki nav muļķi, viņi saprot vai jūs to darāt ķeksīša dēļ, vai arī izrādāt patiesas rūpes par saviem cilvēkiem. Ja vēlaties izmantot savu laiku un enerģiju visefektīvākā veidā, iemācieties uztvert vājos signālus, ko cilvēki sūta, kad viņiem ir nepieciešams jūsu padoms, gādība vai vadība.

3.Kā atrast izcilu mentoru.  Izvēlieties kvalitāti, nevis kvantitāti. Viens izcils mentors ir piecu labu mentoru vērts. Nebaidieties lūgt cilvēkam, ko jūs patiešām vēlaties iegūt kā mentoru, uzņemties šo pienākumu, pat ja viņš ir ietekmīgs un aizņemts. Kad esat ieguvuši mentoru, netērējiet pārāk daudz viņa laika. Uzmanīgi klausieties. Labākie mentori reizēm skaidri nepasaka savas domas. Vislabākais padoms būs bezjēdzīgs, ja nekavējoties nesāksiet rīkoties. Ja mentors jums palīdz kļūt par superefektīvu vadītāju, integrējiet viņu padomu kādā no desmit veidiem, kuru esat izvēlējušies apgūt. Dodiet savam mentoram kaut ko pretī.

 

CETURTAIS VEIDS

VADĪTĀJS-IETEKMES LĪDZEKĻU IZMANTOTĀJS

Septiņas idejas, ko vadītāji izmanto, lai stiprinātu savu ietekmi un sasniegtu izcilus rezultātus. Visas strādā.

1.Interese un zemapziņas spēks. Ja darbs ir vienaldzīgs, mēs palaižam garām būtiskas norādes un pavedienus, kas aizvest pie svarīga atklājuma. Interese – dziļa ieinteresētība, kad esam apņēmušies sasniegt konkrētu mērķi – darbojas nepārtraukti, pat, ja mūsu prāts ir aizņemts ar kaut ko citu. Zemapziņa lieliski atbilst Principam 80/20. Tā ir ļoti ekonomiska, jo par velti strādā mūsu labā, kamēr mēs koncentrējamies citiem ikdienišķiem uzdevumiem. Zemapziņa tā rīkojas tikai tad, ja ieinteresētība ir 100%.

2.Pārleicība. Pārliecību var izmantot kā ietekmes līdzekli. Tā palīdzēs jums sasniegt to, ko citi pat nemēģina. Nospraudiet tādus mērķus, par kuru sasniegšanu esat pārliecināti. Pārliecība padara dzīvi vieglāku, bet tās trūkums visu vērš grūtu vai pat neiespējamu.

3.Idejas. Ar ideju sākas jebkurš bizness. Jūsu idejai ir jābūt labākai par citām, lai izdzīvotu. Arī šeit strādā princips 80/20. Idejas jau eksistē un kaut kur tepat vien ir, tās tikai jāatrod.

4.Lēmumi. Tikai cilvēki pieņem apzinātus lēmumus. Bez lēmumiem mēs bezmērķīgi dreifējam dzīves okeānā. Pieņemot lēmumus, mēs sakopojam neprātīgu apņēmību izmainīt apkārtējo pasauli. Viens labs lēmums, kas ir pieņemts pēc stundu ilgām nopietnām pārdomām, var ietaupīt vairākus smaga darba mēnešus vai pat gadus. Koncentrējieties uz būtiskākajiem lēmumiem pēc principa 80/20, jo tie var būtiski izmainīt jūsu dzīvi.

5.Uzticēšanās. Ja jūs uzticaties saviem kolēģiem, tad viņu produktivitāte ir augsta, bet jūsu ieguldījums zems. Ja neuzticaties… Jūs nevarat kļūt par izcilu vadītāju, ja neuzticaties savai komandai un komanda neuzticas jums.

6.Cilvēki. Jūsu darba komandā ir vajadzīgi A līmeņa profesionāļi, jo viņi ir tie, kas paveic neiespējamo un 1% šādu darbinieku nodrošina 99% vērtīgo darba rezultātu. Sapulciniet viņus ap sevi, lai jūsu komanda būtu izcila.

7.Nauda. CCN- citu cilvēku naudas izmantošana. Tas ir lielisks ietekmes līdzeklis. Ja esat menedžeris ar labu ideju, jums nav jālūdz, lai finansējumu aizdod draugi. Naudu var ieguldīt uzņēmums, kurā jūs strādājat. Ja projekts būs veiksmīgs, arī jūs tāds būsiet, ja projekts izgāzīsies, jums vēl arvien būs darbs.

PIEKTAIS VEIDS

VADĪTĀJS-RADOŠĀS BRĪVĪBAS ATRAISĪTĀJS

Šādam vadītājam jābūt ļoti godīgam pret sevi un saviem darbiniekiem, atbalstošam un draudzīgam, taču ļoti prasīgam. Vadītājs – radošās brīvības atraisītājs izceļ gaismā vislabāko, uz ko ir spējīgi viņa darbinieki, iedvesmojot ikvienu komandas locekli attīstīt un izkopt savu radošo pusi, nelielu personības daļu, kas var dot pārsteidzošus rezultātus, neprasot pārmērīgas pūles. Lai radošums varētu uzplaukt, sadarbībai svarīgi ir: draudzīgums, godīgums un uzticēšanās. Cilvēkiem jārada iespēja būt tādiem, kādi viņi ir.

Būt par vadītāju- radošās brīvības atraisītāju prasa ievērot augstus standartus. Vadītājiem ir jābūt prasīgiem, jānovērtē un jāstiprina savas komandas vērtīgāko īpašību kodols, īpašās prasmes, specifiskās iezīmes un pieredze.

 

SESTAIS VEIDS

VADĪTĀJS-JĒGAS MEKLĒTĀJS

Lai darbā būtu sasniegumi, jēga ir būtisks priekšnoteikums. Lai jūs sevi piepildītu un dotu iedvesmu citiem:

  • Jums ir jāsajūsminās par savu darbības jomu;
  • Jums jāiegūst ekskluzīvas zināšanas;
  • Uzņēmumam ir jāiedvesmo savi darbinieki ar mīlestību, nevis jāvalda, izmantojot bailēs;
  • Jums ir jājūt patika pret saviem kolēģiem un priekšniekiem… un jums viņiem jāpatīk;
  • Šim uzņēmumam jākļūst veiksmīgam.

Nevienam citam nepieder jūsu karjera – jūs esat vienīgais tās īpašnieks.  Lieliska karjera ir kā nebeidzams piedzīvojums, pilns negaidītu pārsteigumu.

Vadītājiem, kas meklē jēgu, jānoiet garš ceļš. Jums jāapzinās savas personības un prasmju kodols, noskaidrojot tās nedaudzās rakstura iezīmes un talantus, kas jūs atšķir no citiem un dod vislabākos rezultātus, neaizmirstot prieku, ko rodat darbā.

            Piecpadsmit slavas minūtes var būt gaistošas, bet piecas jēgpilnas minūtes ir mūžīgas.

 

SEPTĪTAIS VEIDS

VADĪTĀJS, KAM VIENMĒR PIETIEK LAIKA

Lai izmantotu savu laiku saskaņā ar principu 80/20, pirmā prioritāte ir noteikt svarīgākos darba aspektus. Tad nepieciešama brīvība un pašapziņa, lai koncentrētos uz šīm jomām un ignorētu visu pārējo. Taču visvairāk ir vajadzīgs atbilstošs temperaments un disciplīna, lai padomātu, pirms sākat rīkoties, lai spētu pretoties dažādiem traucēkļiem un strādātu tikai pie tām būtiskajām lietām, kas tiešām ir vērtīgas.

Jums ir jāprot vadīt nevis laiku, bet gan sevi-jādod sev iespēja mierīgi un rūpīgi padomāt, ko cenšaties sasniegt savā darba dienā, nedēļā, savā dzīvē.

Astoņi veidi, kā panākt, ka laika ir daudz:

1.Centieties iegūt pēc iespējas lielāku rīcības brīvību un strādāt tā, kā vēlaties.

2.Katru dienu izvēlaties tikai vienu prioritāti un paveiciet to vispirms.

3.Padomājiet, pirms sākat rīkoties.

4.Noskaidrojiet dažus savas komandas vai uzņēmuma panākuma cēloņus.

5.Uzklausiet savus svarīgākos klientus.

6.Panāciet, lai jūsu komanda darbojas pēc principa 80/20.

7.Identificējiet tos 20% darba, kas nodrošina 80% jūsu laimes un efektivitātes.

8.Pakāpeniski samaziniet savas darba dienas ilgumu.

Desmit laika lamatas, no kurām jāizvairās:

1.Darba pienākumi, ka ir vistīrākā laika šķiešana, bet, kas jums tomēr jādara.

2.Strādāšana pie slikta priekšnieka.

3.Darbs stagnējošā uzņēmumā.

4.Strādāšana kopā ar zemas kvalitātes kolēģiem.

5.Garas un garlaicīgas sapulces.

6.E-pasts – ierobežojiet sevi laikā un attieksmē.

7.Atbildēšana uz telefona zvaniem. Veiciet zvanu atlasi.

8.Jebkas, kas nedos nekādu labumu klientiem.

9.Projekti, kuru laika limits ir pārsniegts.

10.Informācija. Šķirojiet informāciju. Slikta informācija izspiež labo.

ASTOTAIS VEIDS

VADĪTĀJS – VIENKĀRŠOTĀJS

Daudzi cilvēki, kuri sasnieguši karjeras virsotnes, neizceļas ar īpašu ģenialitāti, viņiem nav ārkārtīgi dziļas zināšanas vai radošas idejas, bet viņiem ir vienkāršošanas talants. Viņi spēj paņemt kādu sarežģītu situāciju un vienkāršos vārdos izskaidrot lietas būtību. Vislabākās biznesa stratēģijas vienmēr ir vienkāršas – atgriezt biznesu atpakaļ pie labākajiem klientiem, padziļināt attiecības ar tiem, un piedāvāt tikai tos produktus, kādus tie vēlas.

Kad sarežģītība jūs mulsina, vienmēr ir labi atcerēties dažas atziņas, kas saistītas ar Principu 80/20:

  • Būt atšķirīgam nozīmē gūt lielākus gūt lielākus ienākumus un palielināt naudas plūsmu;
  • Būt biznesa zvaigznei – līderim strauji augošā biznesa nišā – ir zelta vērts;
  • Vadošajiem uzņēmumiem vajadzētu tiekties pēc mazākām izmaksām un aukstākām cenām nekā sekotājiem;
  • Vairums uzņēmumu var samazināt produktu izstrādei nepieciešamo laiku;
  • Vairums uzņēmumi dažas lietas dara lieliski, bet visu pārējo viduvēji;
  • Nedaudzi klienti un produkti uzņēmumam nodrošina lielāko daļu vērtības;
  • Nauda ir būtiski svarīga, bet peļņa ir tikai grāmatvedības fikcija. Koncentrēšanās uz naudu, nevis peļņu palīdz izvairīties no katastrofām un nodrošina daudz lielāku vērtību ilgtermiņā;
  • Vadītāji ir līdzīgi uzņēmumiem, arī viņiem vajadzētu koncentrēties uz tām nedaudzajām lietām, ko viņi dara izcili.

Vienkāršošanas pamatā ir izpratne pa to, kas ir un kas nav svarīgs kompleksā ainā un tad to reducēt uz kaut ko pazīstamu un viegli saprotamu . Pēc principa nosacījumiem, vairums lietu ir maznozīmīgas. Tāpēc īsts izaicinājums ir atrast tos nedaudzos kopainas elementus, kas tiešām ir būtiski un atpazīstami, un tad šo atziņu ietērpt kodolīgā un viegli iegaumējamā frāzē vai arī radīt produktu tādā formā, kas ir parocīga un viegli lietojama.

Trīs veidi, kā padarīt vienkāršošanu vieglāku.

1.Izmantojiet stāstus. Tā gan pašiem ideja būs saprotamāka, gan potenciālajiem klientiem būs interesantāk. Piemēram, stāsts par atpazīstamu pagātni, ne tik veiksmīgu tagadni un atgriešanos pie pamatvērtībām ar skatu uz nākotni.

2.Izmantojiet verbālās bildes. Tā izveidosies konkrēti tēli, kas veidos saikni starp jums un auditoriju.

3.Izmantojiet vienu no vienkāršošanas veidiem, ko piedāvā 80/20 princips. Uzņēmumi teicami veic nelielu skaitu darbību, bet viduvēji –  lielāko daļu sava darba.

Atbalstīsim savus uzvarētājus – tos nedaudzos produktus, klientus un darbiniekus, kas nodrošina lielāko daļu ieņēmumu un rada īstu vērtību. Padarīsim šos vitāli svarīgos mūsu biznesa komponentus desmitreiz, simtreiz vai tūkstošreiz lielākus.

Kļūstot par izcilu vienkāršotāju, jūs kļūstat par izcilu līderi.

DEVĪTAIS VEIDS

VADĪTĀJS – SLIŅĶIS

Slinkums pats par sevi nav tikums. Tas darbojas tikai tad, ja to papildina augsts intelekts. Šādi vadītāji ļoti augstu vērtē savu laiku un iespēju netraucēti visu apsvērt un līdz ar to arī savu komfortu un vēlmi izvairīties no garlaicīgiem ikdienas darbiem, ko mēs pārējie ar prieku pildām. Šis slinkums nav parasts slinkums, bet gan cieši saistīts ar radošumu. Tā ir principa 80/20 būtība. Cilvēki, kas strādā saskaņā ar šo ideju, ir vizionāri vadītāji – slinki, reflektējoši, atjautīgi un ar pietiekoši augstu pašapziņu, kas robežojas ar konstruktīvu augstprātību.

Slinkums tiešām darbojas, pat ja jums nav paveicies būt slinkam pēc dabas. Jums ir jāatrod tāds darbs, kur jūs varat kontrolēt savu darba laiku un jūs neviens neuzrauga – tieši tāpēc daudzi slinkie veiksminieki dibina savus uzņēmumus. Turklāt slinkumu nav viegli apgūt – dažreiz jums tas izdosies tikai karjeras beigu posmā, un jums, neapšaubāmi, būs vajadzīga pacietība, lai pie tā turētos.

 

 

DESMITAIS VEIDS

VADĪTĀJS – STRATĒĢIS

Vadītāji – stratēģi rada fantastiskas vērtības, citādi iztēlojoties savu nozari. Atrodot jaunu veidu, kā uzņēmumam strādāt, viņi ierosina unikālus produktus un pakalpojumus, par ko klienti ar prieku maksā augstāku cenu, vai arī samazina izmaksas, nezaudējot kvalitāti, vai arī, ideālā variantā, panāk abas šīs lietas – pārdod par augstāku cenu, bet ražo par zemāku. Jaunais darbības veids ir ļoti rentabls – tas ir risinājums pēc Principa 80/20. Nav viegli kļūt par vadītāju – stratēģi, bet ieguvumi var būt astronomiski gan pašam vadītājam, gan klientiem, gan uzņēmuma darbiniekiem. Ikvienas vadītājam – stratēģim piemīt unikāla izpratne par savu nozari, radikāla vīzija par labāku darbības veidu tajā un dzelžaina, bezkompromisu apņēmība to īstenot.

Vadītāji – stratēģi nereti tiecas sasniegt zvaigznes, bet stratēģisko vadību var izmantot jebkurā ambīciju līmenī – ja vien tā dod izcilus rezultātus bez pārmērīgām pūlēm. Visi viņi augstāk vērtē domāšanu, nevis darbību. Veiksmīgam vadītājam – stratēģim ir vajadzīgas arī ļoti lielas ambīcijas, lai radītu labāku biznesa modeli. Paradokss ir tāds, ka ir ļoti viegli tādam būt – darbs un dzīve viegli plūst vienotā spēcīgā straumē, bet ļoti grūti par tādu kļūt. Vadītājs – stratēģis iemieso Principa 80/20 būtību.

KAS IR KOPĪGS VADĪTĀJIEM, KAS DARBOJAS PĒC PRINCIPA 80/20

Vadītājiem 80/20 var piemist visas šajā grāmatā aprakstītās īpašības, taču pilnībā vienā cilvēkā iemiesot visas tās ir nereāli. Kļūšana par vislabāko iespējamo vadītāju tikai vienā no aprakstītajām dimensijām mainīs jūsu dzīvi un karjeru.

Būtībā šāda vadītāja galvenais dzinulis ir rezultāti, un viņš respektē jebkādus dzīves piedāvātos modeļus, šo rezultātu sasniegšanai.

Būt vadītājam 80/20 nozīmē katru dienu domāt: kādu lielu mērķi es varu sasniegt ar relatīvi nelielām pūlēm.

Vadītāji 80/20 vienmēr būs mazākumā, bet viņi vienmēr palīdzēs radīt pasauli, kas ir daudz ērtāka un valdzinošāka, un katrā ziņā bagātāka nekā tā, kuru mēs pazīstam.

.

 

VADĪTĀJS 80/20 UN ORGANIZĀCIJA 80/20

 

Vadītājiem 80/20 ir vajadzīgas organizācijas 80/20, tāpat kā organizācijām 80/20 ir vajadzīgi vadītāji 80/20.Organizācijas 80/20 ir „biznesa zvaigznes”, kuras ieņem vadošo pozīciju strauji augošos tirgos.

Tāpat kā vadītājiem 80/20, arī „superuzņēmumam 80/20” ir nepieciešama ļoti selektīva darbība:

  • Rūpīgi noteikt uzņēmuma kodolu;
  • Dot rīcības brīvību saviem darbiniekiem;
  • Noteikt to nelielo klientu bāzes daļu, kas nodrošina uzņēmuma patieso vērtību;
  • Koncentrēt iekšējo enerģiju uz šo klientu apkalpošanu;
  • Meklēt jaunus, tikpat ienesīgus klientus;
  • Koncentrēties uz ienesīgākajām produktu līnijām;
  • Vienkāršot galvenos produktus;
  • Radīt jaunus vienkāršus produktus;
  • Padarīt nerentablos produktus rentablus;
  • Pārdot nerentablās uzņēmuma struktūrvienības;
  • Iedvesmot jebkuru darbinieku, lai padziļinātu un nostiprinātu uzņēmuma kodolu;
  • Noformulēt savu stratēģiju vienā teikumā, un panākt, lai ikviens uzņēmumā strādājošais zinātu, kāda ir šī stratēģija un kā viņi to var īstenot ikdienas darbā.

Dodot rīcības brīvību saviem darbiniekiem, „superuzņēmums 80/20” vienlaikus liks viņiem strādāt maksimāli efektīvi:

  • Padarot viņus par vadītājiem, kas ievēro Principu 80/20;
  • Pieņemot darbā tikai vadītājus 80/20, vai arī personas, kas par tādiem var kļūt;
  • Mudināt vadītājus, kas nespēj darboties pēc Principa 80/20, meklēt darbu citos uzņēmumos;
  • Organizēt seminārus un dalīties pieredzē par Principu 80/20;
  • Veidot mentoringa programmas Principa 80/20 apgūšanai;
  • Veidot mobilas darba grupas pēc principa 80/20;
  • Veidot vājas saiknes ar citām atšķirīgām komandām un indivīdiem ārpus uzņēmuma;
  • Veicināt mērķsadarbību ar kādu citu uzņēmumu, kas ievēro Principu 80/20 citā biznesa jomā vai citā valstī.

Vadītāji 80/20 nedrīkst ilgi uzkavēties „superuzņēmumā 80/20”, viņiem jārealizē projekti un jādodas jaunu ideju un iespēju meklējumos, lai atkal sevi realizētu.

1 Augusts, 2017

Twitter

trešdien, Jūnijs 19th, 2019 at 6:46pm
Tā ir mācība par sevis un citu cilvēku izzināšanu. Mācība par to, kā šīs zināšanas pielietot ikdienā, lai uzlabotu savu un arī sabiedrības dzīves kvalitāti. Kurss no 11. vai 21. septembra! INFO - https://t.co/LMPOvssZv0 https://t.co/qM61JZBqog jpc_nlp photo

Instagram

otrdien, Jūnijs 25th, 2019 at 10:42pm
  • 5
  • 0
otrdien, Jūnijs 25th, 2019 at 10:39pm
  • 10
  • 0
trešdien, Jūnijs 19th, 2019 at 10:51pm
  • 12
  • 0
trešdien, Jūnijs 19th, 2019 at 10:47pm
  • 7
  • 0
trešdien, Jūnijs 19th, 2019 at 12:01am
  • 9
  • 2
otrdien, Jūnijs 18th, 2019 at 6:34pm
  • 6
  • 0
otrdien, Jūnijs 18th, 2019 at 6:28pm
  • 17
  • 0
svētdien, Jūnijs 16th, 2019 at 10:08am
  • 10
  • 0
piektdien, Jūnijs 7th, 2019 at 8:56am
  • 9
  • 0
otrdien, Jūnijs 4th, 2019 at 8:10am
  • 5
  • 0
trešdien, Maijs 29th, 2019 at 8:39am
  • 10
  • 1
otrdien, Maijs 28th, 2019 at 11:06pm
  • 15
  • 0
pirmdien, Maijs 27th, 2019 at 10:53pm
  • 9
  • 0
ceturtdien, Maijs 23rd, 2019 at 11:11pm
  • 19
  • 0
trešdien, Maijs 22nd, 2019 at 10:35pm
  • 10
  • 0
sestdien, Maijs 18th, 2019 at 9:14am
  • 14
  • 0
trešdien, Maijs 8th, 2019 at 11:53pm
  • 12
  • 1
trešdien, Maijs 8th, 2019 at 11:43pm
  • 8
  • 0
piektdien, Maijs 3rd, 2019 at 10:46pm
  • 49
  • 0
pirmdien, Aprīlis 29th, 2019 at 9:02am
  • 12
  • 1
© Jauno psiholoģiju centrs | Izstrādāja gudramajaslapa.lv
Jauno psiholoģiju centrs